donderdag 25 augustus 2022

Van alles wat

Binnen is het met 24 graden koeler dan buiten. Dus maar verkassen naar binnen, vanavond wel weer lekker buiten zitten. Helemaal niks doen zit niet in het aard van het beestje, en ik las van iemand, zolang de naaldjes nog niet piepen ga ik door en zo denk ik er ook over. Een aantal jaren geleden breide ik de sokken nog met 4 lange breinaalden, af en toe oefende ik wel met de rondbreinaald, maar dat ging niet zo snel als de naalden. Toch had de rondbreinaald in mijn ogen wel wat voordelen en dat voor ogen houdende heb ik mezelf gedwongen om niet meer de naalden te pakken waar ik zo aan gewend was, maar de rondbreinaalden. Heb er inmiddels een aantal geprobeerd en heb tot zover wel mijn favoriet gevonden. De Chiagoo rondbreinaalden met verwisselbare punten. De laatste 3 jaar brei ik dus alleen nog maar met de rondbreinaalden. Dat had ik nooit verwacht en zo zie je maar weer als je lang genoeg probeert gaat het lukken. Ik ben nog altijd met veel te veel projecten bezig. Op de een of andere manier presteer ik het steeds weer om van alles op de pen te hebben staan. 


2 paar simpele herensokken van Botter IJsselmuiden en een sok met patroontje waarvan ik de wol zelf geverfd heb

Meegedaan met een Kal op facebook.. de wavy mittens...Het patroon kun je vinden bij de groep 
Wij breien sokken en andere dingen  Een leuk klein tussendoor projectje

En omdat het zo leuk was om te doen, nog maar 2 op de naald gezet, het wordt toch ooit weer kouder.

Ik verveel me dus niet en heb wel wat afwisseling. Intussen ben ik in mijn hoofd alweer met allerlei andere dingen bezig. Als je simpele patronen hebt kun je lekker weg dromen en nadenken over volgende projecten. Ik droom dan niet alleen over wolletjes of breipatronen. Maar ik kan ook heerlijk mijmeren over recepten en lekkere dingen maken. Het komt er niet altijd van, want sommige maaltijden of hapjes zijn best wel tijdrovend, maar een cake tussendoor lukt meestal wel. Eenvoudig, maar ook superlekker.


Zoals gezegd ook nog wat oudere projecten. Deze cal was voor mij een echte uitdaging en 1 met heeeeel veel draadjes wegwerken. Maar ik ben er supertrots op. Het is de fruit & garden cal van stylecraft. Begin 2020 ben ik eraan begonnen, toen begon ook het hele corona gedoe, dus alle tijd voor een ietwat bewerkelijke deken.

                                                     verschillende vierkanten...  

                                                     Heel veel laagjes...

                                                     en rechthoeken

Aparte buiten rand

Bijna klaar

                                                 en tadaa....een prachtige nostlgische deken.
      
De foto's zijn helaas niet zo scherp, maar in het echt zijn de kleuren prachtig.
De volgende keer wat meer over het verven van de wolletjes.




                                                      Lieve groet Dineke💖




















Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...