maandag 15 augustus 2022

Weer terug met nieuwe en oude dingen.

Weer terug in blogland. Niet omdat ik niet meer creatief was of andere blogs volg, maar er waren zoveel andere dingen die ook moesten gebeuren en toen kwam er ook nog ziekte tussendoor en dan ben je zo weer een eind verder in de tijd. Wel heb ik wat meer op facebook gedaan, in mijn beleving was dat allemaal wat makkelijker. De komende tijd plaats ik wat foto's van projecten, groot en klein, die ik de afgelopen periode gemaakt heb, maar ook waar ik op dit moment mee bezig ben. Breien heeft toch mijn voorkeur blijkt steeds weer en dan vooral sokken. Daar heb ik de afgelopen periode dan ook heel veel van gebreid. Ook zijn er nog verschillende cal's door mijn handen gegaan. Ook daar plaats ik nog wat foto's van. Al met al hoop ik met regelmaat weer wat te delen en hopelijk kan ik jullie stimuleren en inspireren, zoals anderen ook mij regelmatig stimuleren en inspireren door het lezen van hun creatieve avonturen. 

Mijn laatste blogbericht eindigde ik......dat ik verder ging met de home sweet home cal. Nou hij is idd afgekomen hoor. Het heeft niet eens zo heel lang geduurd. Het was een fijne cal om mee te doen en ik heb er een mooie deken aan over gehouden.




















Sokken gebreid met mijn zelf geverfde wol. Het was niet helemaal de bedoeling, maar ze zijn toch leuk geworden. 


Simpele sokken van Botter IJsselmuiden in effen grijs. De mannen vinden dit fijn om te dragen. Het zijn alleen van die grote maten steeds en een beetje saai. Maar doordat ik niet zo hoef op te letten kan ik gewoon blijven kletsen en tv kijken. Ach en dan zijn ze ook zo ineens weer af. 



Soms heb je van die dingen waar je het altijd zonder hebt gedaan maar, die wel leuk en handig zijn. Zoals bvb. deze sokken liniaaltjes...ben er blij mee.. Ik tel altijd de toeren en af en meet met de rolmaat, maar deze zijn zo leuk en alles staat erop. Een must have vond ik. Ik heb ze gekocht bij Koperdraadje een superleuke web/winkel



Mijn andere hobby gaat ook gewoon door. Op dit moment is er volop fruit en onze zoon en schoondochter hadden nog een verloren kruisbessen struik staan. Er zat nog een dikke 1,5 kilo aan waarvan ik wat heb meegekregen. Nu vind ik kruisbessen plukken niet echt leuk werk vanwege de stekels, maar ik had goede hulp en heb een paar kleine potjes jam kunnen maken. Er ligt nog allerlei fruit in de vriezer te wachten, want de potjes waren helaas op. Maar deze week komen er nieuwe en kan de voorraad jam weer verder aangevuld worden.



Verder ben ik nog wat aan experimenteren met pannen, water, azijn, kleur en wolletjes, maar daarover later meer.

                                                                 

                                                                         Lieve groet.... Dineke

1 opmerking :

  1. Wat super gezellig Dineke dat je terug bent in blogland.
    En dan verras je ons met een mooie deken...... zelfgeverfde sokken !!! ik ben om ( wil ik ook ) Ha ha en de grijze sokken ach ook wel eens leuk om te doen. leuk blogje liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...