zondag 27 juli 2014

Cirkelvesten en barefoot sandals


Het is hier lang stil geweest. Het is natuurlijk niet zo dat er niet gewerkt is, maar het kwam er gewoon niet van om wat op mijn blog te plaatsen. De laptop had opeens kuren en kon ik nergens meer op reageren, ook kon ik via mijn eigen blog niet meer op die van de mede blogsters komen. Waar het aan ligt weet ik niet, maar we hebben gelukkig nog een vaste pc. Toen ik daar dus achter zat  merkte ik dat alles op mijn eigen blog nog in tact was en dat ik ook gewoon kon reageren op andere blogs. Dus zit ik nu regelmatig boven om al dat moois van jullie maar niet te hoeven missen......En er komt toch nog steeds een heleboel moois voorbij.
Mijn zus had een paar weken terug een cirkel vest op Pinterest gevonden met patroon. het was zo ontzettend mooi geworden dat ik ook maar aan de slag ben gegaan. (niet dat ik anders niets te doen heb hoor)
Dochter wilde er twee in het zwart voor de meiden, want dat paste goed bij de rest van de kleding. Zie hier het resultaat.


Ik heb deze gehaakt van Scheepjes Maxi, een fijne haakkatoen. Er zit precies één bolletje in en dat spande erom, ik had ongeveer 30 cm. over

                                               De trotse eigenaresse van het kleinste exemplaar

Ik heb de andere van Catania fine gehaakt met haaknaald nr. 3,5 Helaas nog geen foto, want de jonge dame heeft hem direct maar meegenomen op vakantie. Bij deze moest ik voor een heel klein stukje het vijfde bolletje aanbreken. Aangezien het patroon moeilijk aan te passen is gebruik ik gewoon wat dunner en dikker garen en idem dito haaknaald. Ben nu nog bezig met één voor moeders en die wordt van de gewone Catania gehaakt.

Verder haakte ik nog wat barefoot sandals in verschillende kleuren (ze zijn al weg voordat ik er een foto van kan nemen......ach ja....zo gaat dat met die meiden.)

Ook probeer ik de CAl deken bij te houden. met de witte lukt dat aardig, maar met de gekleurde wat minder. Heb al een paar keer op het punt gestaan om te stoppen. Ik had niet alle kleuren  tegelijk opgehaald en toen bleek er nogal wat kleurverschil in de verfbaden te zitten. Dat was dus flink balen, want ik was al een behoorlijk eind. Dus alle moed maar weer verzameld, alle kleuren nu in één keer gehaald en over nieuw begonnen. Ben nu bij week 19 dus ik heb nog wel wat in te halen.

Een fijne creatieve week allemaal.....
Gr. Dineke

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...