vrijdag 20 september 2013

sokken breien......

Sokken breien is ook iets wat ik erg graag doe. Gewoon lekker relaxed zonder veel na te denken voor de tv of gewoon lekker luisteren naar een mooi muziekje. Ook worden ze met veel plezier gedragen, dat maakt het natuurlijk nog leuker.
Na wat rond zwervingen op andere blogs, zag ik dat  sokken ook met kleine naaldjes of met een rondbreinaald gebreid werden. Nu ben ik gewend om met gewoon 4 lange naalden te breien.....niks mis mee........ze zijn alleen een beetje krom, maar dat is niet zo'n ramp....toch?
Toch wilde ik wel eens wat anders proberen. Die korte naaldjes of rondbreinaalden leken mij wel wat. Dus proberen maar. De korte naaldjes eerst maar eens proberen, maar dat was niet zo'n succes...het schoot niet op en ik vond het super onhandig (ja ja ik weet het wel niet zo gauw opgeven). Toen de ronbreinaald geprobeerd....dit ging me wel  beter af, maar ook dit vond ik toch wel erg lastig, vooral de averechtse steek liet me vaak in de steek.
Ik heb me voorgenomen om in ieder geval één paar sokken met dit klein rondbreinaaldje te breien, Wanneer ze af zijn.......ik heb geen idee, het gaat niet zo snel. Er zit wel een voordeel aan het is lekker handig om mee te nemen in je tas en je hoeft ook niet steeds meer van naald te wisselen. Maar ik ben toch ook maar weer aan een sok begonnen op de manier die mij het beste hand gewoon lekker snel en vertrouwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...