donderdag 2 april 2015

Twin rokjes

De rokjes voor de tweeling zijn af. het heeft even geduurd, maar het resultaat is wel erg mooi geworden. Ik hoop dat ze passen,

Verschillend........en toch gelijk.
Leuke applicatie erop.
Ze moeten nu zelf maar uitvechten wie welke wil......en anders maar elke keer ruilen.

Vandaag ook weer een paar sokken af......maat 45/46 pen 2,5
Ik ben met deze sokken bij de teen begonnen (nog nooit eerder gedaan). Ik vond dat wel erg lastig  vooral met de naalden was het heel vervelend. Ik heb dus de rondbreinaald hiervoor gebruikt....dat ging stukken beter. Na de teen meerderingen ben ik gewoon op de voor mij bekende manier.....gewoon met 4 naalden.......verder gaan breien. De hiel werd een jojo hiel.....ook helemaal niet moeilijk en daarna gewoon verder breien tot de gewenste lengte.
Nu was ik niet zo blij met deze sokkenwol....ten eerste liet het nogal af......ik kreeg tijdens het breien steeds blauwe vingers....en er zaten  twee keer knoopjes in....... Dat vind ik altijd zo vervelend, vooral midden in een breiwerk......... En toen ik met de hiel van de tweede sok bezig was zag ik tot mijn verbazing ook nog dat de kleuren niet meer overeen kwamen, terwijl de draad daar gewoon doorliep .....raar.....
En toen ineens ging het weer gelijk op met de boord van de andere sok. Nou ja......
Ze zijn in ieder geval af en ook al weer afgeleverd bij de nieuwe eigenaar die ze vast en zeker weer met plezier zal dragen. 





Lieve groet: Dineke



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...